BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

LABAI nemėgstu keltis anksti rytais ir  ne dėl miego trūkumo. Guodžiu save tuom, kad tą tenka padaryti tik kelis kartus per savaitę. Motyvacija tikrai padidėja. Užsiimdama saviugda turiu padirbėti ir dienos režimo srityje, kuris nėra prastas, bet matyt su trūkumais, nes kėlimasis 7 ar pusę 7 man nėra pats maloniausias dalykas.

Gyd. Torsunov teigia, kad galimybė laikytis dienos režimo priklauso nuo to, kiek žmogus supranta būtinumą tai daryti, nuo mūsų valios stiprybės, nuo mūsų fizinių galimybių.

Daugelį būsimų problemų su laiko valdymu/dienos režimu/ gali numatyti astrologija. Pavyzdžiui, pagal gimimo laiką galima spręsti, kaip žmogui seksis laikytis dienos režimo. Jeigu jis gimė ryte, toks žmogus ryte keliasi labai lengvai ir šiuo paros metu būna aktyviausias. Dieną gimęs žmogus aktyviausias dieną. Vakare gimęs žmogus rytais būna apsunkęs, dieną jis irgi nerodo didelio aktyvumo ir atkunta tik vakare. Tai labai trukdo laikytis dienos režimo. Jeigu žmogus gimsta pirmoje nakties pusėje, jo energija pasireiškia naktimis.
Taip atsirado žmonių skirstymas į “pelėdas” ir “vyturius”. Dar yra žmonės, kurie nepriklauso nei tiems, nei tiems. Pasirodo, kad tie, kurie gimė ryte, dieną ir antroje nakties pusėje, paprastai lengvai prisitaiko prie laiko nustatyto dienos režimo. Gimusieji kitu metu turi didelių sunkumų.

Atrodo, koks skirtumas, kokią valandą gimti. Bet pasirodo veikia. Esu gimusi po 17h. Tad ryte keltis anksčiau nei 8:00 man tikrai sunku, nesvarbu, kad vakarais guluosi apie 22:00. Man geriausias metas  - diena, pavakarė ar netgi nevėlus vakaras, tuomet jaučiuosi geriausiai. Bet naktinėti taip pat nemėgstu ir pasišiaušiu kaip ežys, jeigu matau, kad į savo lovą  nepateksiu iki 24:00.

Atsižvelgiant į Vedų rekomendaciją,  geriausias laikas miegui – trys valandos iki vidurnakčio ir trys po. Intelektas ir protas geriausiai pailsi tarp 9 ir 11 valandos vakaro. Jeigu jūs užmiegate dešimtą, nukentės jų funkcijos. Gulantis miegoti po vienuoliktos, žmogaus proto ir intelekto potencija vis mažės. Tai vyksta iš lėto, todėl pastebėti savyje kokias nors permainas sunku.

Kadangi šiuo metu turiu galimybę gyventi dar su dviem, o dažnai ir trimis, žmonėmis, matau kokie skirtingi mūsų dienos režimai. Mano vidutiniškas ritmas yra toks: 7:00 arba 8:30-22:00, T. - 6:00 - 22:00, R. ir A. 10:00 - 1:00 (apytiksliai, nes iš paskos nevaikštau). Bet tomis dienomis, kai anksčiau atsikeliu, tikrai nuveikiu daugiau, o kai kartu su mumis gyvena  pelėdų-pelėda, nenoromis turiu progą ugdyti pakantumą kitokiam gyvenimo būdui.

Kiekvienas žmogus vakarop pajunta nuovargį, kurį sukelia mūsų klaidos, padarytos tą dieną. Mes galvojam, kad miegas pašalina nuovargį, bet tai tik dalis tiesos. Viskas priklauso nuo mūsų nuotaikos, tiksliau, nuo sąmonės būklės, su kuria einame miegoti. Jeigu mes gulamės būdami žvalūs ir optimistiški, tai miegas bus pilnavertis. Jei gulamės paniūrę, tai tokie ir atsikelsime – kaip vaiduokliai.

Kiekvieną vakarą prieš pat užmigdama dėkoju už visus gerus dalykus, kuriuos turiu ir netgi už tuos, kurių neturiu, bet dėkoju taip, tarsi turėčiau. Dėkoju už nuostabią dieną, nepaisant to, kad buvau peršalusi ar nutiko kokie nors nemalonūs dalykai. Viskas praeina, o galimybė sulaukti dar geresnės dienos padidėja. Kiekvieną rytą pradėdama dieną ir eidama į darbą kartoju sau, kokia nuostabi šiandien diena, kaip viskas faina. Dar turiu tokį mažą ritualą: kiekvieną pirmadienio rytą kartoju sau, kad pirmadienis - man pati geriausia diena. Ir iš tikrųjų! Pirmadieniais man nutinka daug puikių dalykų. Aišku būna ir netikėtumų, ne visada moku juos tinkamai priimti ir įvertinti: piktinuosi, rėkiu ar verkiu mintyse arba garsiai. Man labiausiai tokiu atveju padeda “aš linkiu visiems laimės” kartojimas. O jeigu apie kokį nors žmogų pagalvoju kritikuojančiai ( o kaipgi kitaip, aš juk vientintelė tokia protinga :) ), tuoj pat įsijungiu vidinę melodiją “aš linkiu…” - ji man padeda kovoti su vidiniu ego.

Ruošiantis miegoti, reikia atsižvelgti į šias rekomendacijas:

  • Visą naktį, netgi žiemą, turi būti bent kiek pradaryta lango orlaidė. Kad nebūtų skersvėjo, pridenkite ją užuolaida.  +
  • Kambaryje, kur miegama, neturi veikti televizorius ar elektriniai šildymo prietaisai. +
  • Miegamajame neturi būti kiliminių dangų ar kilimų, nes jie yra dulkių šaltiniai. -
  • Lova neturi būti labai minkšta – tai sumažina apsaugines organizmo galimybes. +
  • Kuo aukštesnė pagalvė, tuo silpnesnis organizmas. +
  • Lovos galvūgalis turi būti kuo arčiau lango ir atsuktas į rytus ar šiaurę. -
  • Įlinkusi žemyn lova netinkama miegui. +
  • Miegamajame nespręskite jokių problemų ir neleiskite į ją nekviestų svečių. +/ -
  • Nemiegokite netvarkingame kambaryje, labai palanku pašluostyti jį drėgnu skuduru. +
  • Nemiegokite prie elektros šviesos. +
  • Miegamajame negalima rūkyti ir gerti alkoholinius gėrimus. +

Manau, svarbiausia gyventi taip, kas tinka asmeniškai tau, daro tave sveikesniu ir jeigu ne padeda, tai bent jau netrukdo kitiems. O kaip jūs susitvarkote su savo pelėdomis ir vyturiais?

Patiko (0)

Rodyk draugams



komentarai (2) to “Aš ne pelėda ir ne vyturys/ Neither an early bird nor a night owl”

  1.   kreditaion 09 Vas 2011 at 18:12

    labai įdomu buvo paskaitynėt, dėkui labai.

  2.   sekmeskodason 18 Vas 2011 at 09:42

    Kadangi pati šią savaitę gyvenu pusiau atostogų ritmu, režimo laikytis nelabai pavyksta :)

Trackback URI | Comments RSS

Rašyk komentarą