BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas
sekmeskodas

Kelionė į JAV prasideda

Svajota, laukta, planuota, nerimauta, džiūgauta, šokinėta ir cypauta iš laimės… O kai iki išvykimo lieka jau visai mažai, jaučiuosi kaip prieš kokį rimtą egzaminą, kai nebežinai, ko griebtis ir puoli daryti generalinį namų tvarkymą. Tik šį kartą nesiimu jokio tvarkymo. Darbų perdavimas eina į pabaigą, lagaminas pusiau suruoštas, kelionės maršrutas atrodo aiškus : Lietuva - Niujorkas - visa Florida - Lietuva. “Egzamino” trukmė - 28 dienos.

PIRMOJI DIENA - ATVYKIMAS IR BENDRAS VAIZDAS

Skrydis Vilnius- Helsinkis – Niujorkas. Po beveik 12 valandų kelionės nusileidžiam JFK oro uoste. Kelionė ilgoka, bet ištveriama. Atrodo, esu nemažai skraidžiusi, keliavusi, bet prieš kelionę į JAV rimtai jaudinausi: „Įleis į šalį ar ne, praleis su vienais ar kitais daiktais ar iškraustys, ką vežtis, ko nesivežti.“ Visgi JAV!

Tad pradžiai patarimai tiems, kurie ruošiasi ten vykti. Nes man kai kurie dalykai buvo netikėti, nepaisant to, kad “dariau namų darbus” prieš kelionę.

• Lėktuve jus maitins du kartus, bet tikrai verta pasiimti vaisių ir galbūt dar kažko, ką mėgstate – tačiau visą tai turėsite suvalgyti iki lėktuvui nusileidžiant JAV.
  • Pasirūpinkite tualetu prieš sėdant į lėktuvą, nes mūsų tarpiniame skrydyje Vilnius –Helsinkis tualetas sugedo. Gerai, kad skristi tik šiek tiek daugiau nei valanda.
  • Skrendant iš Helsinkio į Niujorką, kiekvienam keleiviui padėta pagalvėlė ir užklotas (pledas), aišku TV ekranas su pulteliu.
  • Jeigu nesivežat draudžiamų dalykų ir nesat ko nors įdomaus prisidirbę, į šalį turėtų įleisti be problemų. Tuos formalumus praėjome greitai ir sklandžiai.
  • JFK oro uoste, o dalinai ir metro nebuvo jokio mobilaus telefono ryšio. Tad jeigu jūsų artimieji laukia žinių iš jūsų, gali tekti ilgokai palaukti, kol išspręsite šį klausimą (nusigausite arčiau Manhatano – mūsų atveju iki viešbučio arba nusipirksite išankstinio mokėjimo kortelę, šito dar kolkas nepirkome).
  • Jeigu turite visus reikiamus adresus (pvz. viešbučio) ir “teoriškai” žinote kuo iki jo nuvažiuoti – tikrai sklandžiai nuvažiuosite! Metro sistema lengvai perprantama, o ir žmonių pasiklausti visada galima. Tikrai maloniai padės ir paaiškins.
  • Kaip supratot, anglų kalbą mokėti būtina! O jei pridėsit pozityvaus mąstymo, ir atsisakysit išankstinio nusistatymo – viskas bus OK.
  • Verta rinktis viešbutį su nemokamu bevieliu internetu, bet jeigu nutinka taip, kad viešbutis naudojimąsi juo apmokestina, be problemų galite juo naudotis Manhattano McDonalduose. Taigi, einam į McDonaldą “pavalgyti” interneto. Tačiau antrąją buvimo dieną jungiamės prie mokamojo viešbutyje. Nebėra jėgų dar kažkur eiti, apvaikščiojus įžymybes.
  • Elektros lizdo kištuko perėjimas – būtinas.
  • Skrendant vietinėmis Delta avialinijomis tenka atskirai sumokėti už bagažą, kurio nesinešam į lėktuvą, po 20 USD už vienetą. Ir dar maloni staigmena nusileidus Orlande ta – kad mūsų bagažas atskrenda sekančiu reisu – t.y. po 1,5 val. Išvada – registruokitės skrydžiui kiek įmanoma anksčiau. Nes mes „atsipalaidavę“ registravomės likus kone 35 min. Tenka daryti išvadas.
  • Automobilį Floridoje nuomojamės internetu per www.hotwire.com „Alamo“ firmoje (kuri yra viena iš brangesnių, tačiau per svetainę iš anksto pavyksta gauti prieinamą kainą, ir kiek tenka matyti – klientų prie Alamo auto nuomos punkto nuomuojasi daugiausiai). Hotwire ir kiti, į galutinę kainą neįtraukia, atrodo logiško dalyko, civilinės atsakomybės draudimo). Mašinos nuoma ir draudimas mums atsieina 2100lt + civ. atsak. draudimas 345 doleriai dvidešimt keturių dienų laikotarpiui.

Atlikus visus formalumus, keliaujam į Latham Hotel. Lauke jau sutemę. Išlipus iš metro, užverčiam galvas į dangų. Miestas pasitinka aukštais pastatais ir maisto kvapais. Greito maisto kvapas sklando visame mieste, jo nesijaučia tik Manhatano pietuose esančiame Battery Park. Tai parkas, iš kurio laivai plaukia link Laisvės Statulos. Ir, manau, nesijaus Centriniame Parke, į kurį dar važiuosime.

Kažkaip neblogai pavyksta apgauti organizmą dėl valandų skirtumo, tačiau amerikietiško maisto jis beveik netoleruoja.  Sunku mano skrandžiui, kurį išlepinau sveiku, praktiškai visada namie ruoštu maistu Lietuvoje.

ANTROJI DIENA

Kadangi mūsų viešbutis tik vienos žvaigždutės, pusryčiai jokie nepriklauso. Užkandam ko atsivežėm iš LT ir keliaujam į Turizmo informacijos centrą, kurio pagalbą tikimės pasilengvinti buvimą čia. Iš centro praktiškai jokios naudos, nes mokant kalbą ir žinant, ko nori, gali pats tai susirasti pasiklausęs tiesiog žmonių gatvėje. Papusryčiaujam greito maisto itališkoj užkandinėj ir pradedam tyrinėti mietą.

Priešais Rockefeller Centro eglutę

Rockfeller čiuožykla ir nuostabi kalėdinė muzika

Times Square dieną

Bažnytėlė priešais buvusius World Trading “dvynius”

Šiandieninis World Trade Centre vaizdas

Traukiam gilyn į Financial District

Dangoraižių netrūksta

Mums patikęs Brooklyn bridge ( Bruklino tiltas)

Times Square vakare

Rockfeller Centre. Žmonių gausybė, vos gali praeiti.

Kadangi metro sistema puikiai išvystyta, o žemėlapiai buvo po ranka, apžvalginio turo po miestą neužsisakinėjom. Pirmąją dieną pasivaikštinėjom po Midtown (vidurinė Manhatano dalis) ir išmaišėm Downtown (Finansinį Centrą,  Kinų miestelį, Mažają Italiją). Smagu pamatyti tikrą NY gyvenimą, žmonių veidus ir džiaugsmus bei rūpesčius. Kaip laikina stotelė - Niujorkas tikrai puikus! Ypač prieš Kalėdas :)

Patiko (52)

Rodyk draugams

komentarai (9) to “Kelionė į JAV prasideda”

1.   tuometukaimieguon 09 Sau 2011 at 23:38

Labutis.:) aš šią vasarą žadu traukt į Ameriką. Reiktų tavo patarimų .. :)) brūkštelk žinutę,
    Raminta.

2.   sekmeskodason 10 Sau 2011 at 07:38

Kokių patarimų? Man labai padėjo internetas, supermama forumas (ten yra keletas JAV temų) ir laiku atsiradę pažįstami. :)

3.   tuometukaimieguon 03 Geg 2011 at 19:45

na, patarimų, kur geriau, kur ne, kas pigiau, kokios maždaug kainos lankytinose vietose ir pan.:}

4.   sekmeskodason 03 Geg 2011 at 19:55

Floridoje buvo 2 pagrindiniai supermarketai - Publix ( kažkuom priminė Iki) ir Walmart ( Maksimos atitikmuo), tai maistą ir visus reikalingus daiktus pirkom tik Walmarte.

I kavines/restoranus nevaiksciojom - ne toks tikslas buvo.
    Muziejai ir pan. kainas skelbia savo puslapiuose, dabar ju jau nebepamenu mintinai.

Apsipirkinėti rubu vadinamuose outletuose (isparduotuviu miesteliai) nevaziavome, uzsukome tik i viena, kad suprasti, kas tai yra. Kainos nepasirode pigesnes, nei LT. Nors daug kas sako, jog pigiai apsipirke buvo.

Shoppingas nebuvo musu tikslas. Bet jeigu reikia ne “brendiniu” batu/rubu/iv daiktu - puikiai tiks Walmartas,kainos prasme taip pat.

5.   Vam Tamon 19 Bal 2012 at 15:39

Kaip suprantu ties antra diena kelionė ir pasibaigė? Nes nerandu daugiau informacijos.

6.   sekmeskodason 23 Bal 2012 at 11:02

Vam Tam, nepasibaige :)

Daugiau info yra KELIONES skiltyje; Florida apkeliavome :)

7.   Niagaros krioklyson 07 Geg 2012 at 10:21

Įspūdingiausias dalykas, kurį teko matyti JAV - Niagaros krioklys. Galbūt trūko laiko kitiem dėmesio vertiem objektam (praleistos vos 2 sav. už Atlanto), bet miestai, jų dangoraižiai ir t.t. - matyt, ne man :)

8.   Keliautojaon 27 Bir 2012 at 19:21

Sveika, jau neužilgo keliausiu į JAV, tačiau turiu klausimą dėl adapterio. Kur nusipirkti? O gal tinka britiškasisi?

9.   Jonason 19 Rgs 2012 at 09:14

Akivaizdu, jog įspūdžiai tiesiog puikūs!